Sneller lopen? De POSE Methode

  • Geplaatst op
  • 6

Hardlopen met de techniek van de POSE methode voelt alsof je wind mee hebt. Ik ben hier nu bijna twee jaar mee bezig. Ik ben sneller gaan lopen, het gaat makkelijker dan ooit en bovenal vind ik het lopen nu nog leuker.

Twee jaar geleden......

Kom ik voor het eerst in aanraking met de POSE Method of Running zoals het officeel heet. Ik had er al jaren eerder van gehoord, maar nog nooit iets mee gedaan. Jacky Ledeboer brengt me de beginselen bij van de methode en laat me voelen hoe makkelijk het lopen kan zijn.


Ik ben razend enthousiast en ga er mee aande slag

Nu ik bijna twee jaar bezig ben met deze looptechniek is er iets veranderd in mijn lopen. Het gaat makkelijker, lichter, het lijkt alsof ik een duw in de rug krijg. Als de voordelen zo duidelijk zijn, waarom gebruikt niet iedereen deze methode?

Een overtuiging

De overtuiging van veel hardlopers is dat je loopt zoals je loopt. Ene voet voor de ander en gaan.
Het idee van het aanleren van een looptechniek en deze ook gebruiken vergt het loslaten van deze overtuiging.

Als je open staat voor een ander idee, dan kan de POSE methode je helpen met alle voordelen die deze methode biedt. Het vergt wel een investering. Heb je dat er voor over?


De reis

Zodra je begint met deze looptechniek zul je merken dat het tijd kost om het je eigen te maken. Het vergt oefening. Heb je de wilskracht en de discipline om dit te doen? Het kan zijn dat je looptechniek al dicht bij die van de POSE methode ligt, maar over het algemeen zul je echt moeten oefenen. Net als bij het leren bespelen van een muziekinstrument.

Je kunt boeken lezen over de POSE methode, maar om het echt goed onder de knie te krijgen is instructie nodig. Dat helpt je en zorgt dat je de voor jou belangrijkste aandachtspunten helder krijgt.

Maak je de keuze voor de POSE methode, dan begin je aan een reis. Een reis die je meer en meer hardloopplezier oplevert.


Cursus?

Ik heb in de afgelopen twee jaar heel veel geleerd. Door zelf de techniek toe te passen, maar ook door het geven van clinics en het verzorgen van trainingen.

Zondag 8 juli is de laatste clinic voor de zomervakantie. Na de zomervakantie wil ik het op een andere manier aan gaan pakken. Mijn vraag is alleen, wat is de manier die het beste aansluit bij de behoefte van jullie?

Willen jullie dezelfde soort clinics zoals deze tot nu toe worden aangeboden? Een middag les en daarna zelf aan de slag? Of misschien eens in de twee / drie weken een training en op die manier werken aan je techniek?

Ik hoor graag van jullie waar behoefte aan is. Dat kun je doen door in het commentaar veld hieronder je reactie achter te laten. Bedankt!


Mocht je nog voor de zomer willen ervaren hoe het voelt om 
tijdens het hardlopen een duw in de rug te krijgen, kom dan zaterdag 8 juli naar onze clinic. 







Dr. Nicholas Romanov(Grondlegger van de POSE methode) samen met Ivo van Tol 
 

Reacties

  1. Ivo van Tol Ivo van Tol

    Ik ga er even op broeden deze zomer. Wordt vervolgd.....

    Fijne vakantie allemaal.

  2. Humphrey M Humphrey M

    Het idee van Sandra spreekt mij ook heel erg aan. Het is zeker de moeite van het probreren waard.

  3. Humphrey M Humphrey M

    Eens in de twee / drie weken een training en op die manier werken aan je looptechniek is een uitstekende manier om je net aangeleerde Pose Method te verbeteren. Ik dacht zelf aan een Pose Method Running Loopgroep onder begeleiding van een Certified Instructor ( Ivo van Tol ).

  4. Bert Smit Bert Smit

    Zaterdag present. Wil niet sneller lopen maar heel blijven. Op oudere leeftijd blijkt dat sabatical periodes steeds lastiger te overkomen te zijn. Verneem dat mijn hartlongmachine op een hoger nivo zit dan mijn pezen aankunnen. Nivo steeds naar beneden aanpassen. Doucement. Doel ver weg zetten. Aanvliegroute wordt steeds langer in de tijd. Zo gesteld klinkt het niet leuk. Toch wel. Het vinden van het geitenpaadje wat je vooruit helpt. Loop nu 5 week op stapfreuentie 180. Volg daarnaast de wattages met Stryd.

  5. Sandra Sandra

    Ik zou het fijn vinden om bijvoorbeeld in een groepje 1 keer per 5 of 6 weken samen te trainen en dan tegelijk tips te ontvangen tijdens het lopen. En met als voorwaarde dat je dan wel de basisles moet hebben gevolgd

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden