Veelgestelde vragen
1 Schoenen passen
1.1 Kan ik schoenen komen passen?

Jazeker!



Passen:
Passen kan zeven dagen in de week in de winkel.
Alles wat je in de webshop ziet is in de winkel aanwezig.:

  • Maandag tussen     13.00 en 18.00 uur
  • Dinsdag tussen      09.00 en 18.00 uur
  • Woensdag tussen   09.00 en 18.00 uur
  • Donderdag tussen  09.00 en 18.00 uur
  • Vrijdag tussen       09.00 en 18.00 uur
  • Zaterdag tussen    09.00 en 17.00 uur
  • Zondag tussen      13.00 en 17.00 uur



Bezoek Adres:
Natuurlijkhardlopen.nl/De Ridder Schoenen
Kerkstraat 32
2201 KM Noordwijk

1.2 Ik wil bestellen via de webshop, hoe bepaal ik mijn maat?

We hebben de maten van alle schoenen in tabellen gezet. 
 
Zo bepaal je de lengte van je voet.

 
Meet de lengte van de blote voet op van hiel naar teen, ga hierbij op een vlakke ondergrond staan met de hielen tegen een muur aan.

1. Ga met je hak tegen de muur staan.
2. Leg een meetlat onder elke voet en meet de lengte vanaf de hiel tot aan het puntje van de langste teen
3. Ga uit van de lengte van uw langste voet

Vibram heeft ook een instructie voor het meten van je voet op YouTube gezet.

 

Voor Vibram FiveFingers geldt het volgende:

Wanneer er meer verschil is dan 0.4cm tussen beide voeten, is het lastig om een perfecte pasvorm voor beide voeten te krijgen. Ook wanneer de tweede teen meer dan 0.4cm langer is dan de grote teen, is het lastig om een perfecte pasvorm te krijgen.

1.3 Mijn maat is niet op voorraad, kan ik hem toch bestellen?

Dat kan! Neem even contact op via [email protected] of 071-36 244 78 dan kijken wij of deze op voorraad is bij de leverancier.

1.4 Ik wil ander model/kleur schoen dan die in de webshop zijn afgebeeld, kan dat?

Helaas, het assortiment wat we hebben is te vinden in de webshop. In uitzonderingen bestellen we nog wel eens iets, maar meestal vinden mensen in onze winkel wel iets wat ze aanspreekt.

2 Bezorgen
2.1 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Als u een product bij ons besteld is dat product bij ons op voorraad. Wij verkopen in principe geen producten die niet bij ons op voorraad zijn. Als u voor ongeveer 15.00 in de middag uw bestelling afrond en de betaling heeft voltooid, dan wordt het pakket meestal dezelfde dag nog met PostNL verzonden. PostNL streeft ernaar het pakket de eerste werkdag hierna te bezorgen.

Dag van bestelling Bezorgdag
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag
2.2 Komen er nog verzendkosten bovenop?

Wij rekenen geen extra verzendkosten, binnen Nederland, bij een bestelling boven de EUR 75,-. Deze kosten nemen we dan voor eigen rekening. De kosten van je bestelling zijn alleen de optelsom van de kosten van de producten die je wilt kopen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht. Bij een bestelling onder de EUR 75,- rekenen wij EUR 3,95 verzendkosten.

Als u een product retour zendt dan zijn de verzendkosten voor uw rekening.

2.3 Bezorgen jullie ook in België?

Momenteel verzenden we door heel Europa. Dus JA!.

3 Bestellen
3.1 Ik bestel voor het eerst. Hoe gaat dat, bestellen bij natuurlijkhardlopen.nl?

Stap 1: Plaats het gewenste product in de winkelwagen

  • Ga naar het product dat je wilt bestellen en klik op de knop “In winkelwagen”.
  • Wanneer je alle producten die je wilt bestellen in je winkelwagen hebt geplaatst ga je naar je winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Hier krijg je een overzicht van de producten die in je winkelwagen zijn geplaatst en kun je nog producten toevoegen en verwijderen uit je mandje.
  • Als je een kortingscode hebt, kun je die hier invullen.
  • Als je klaar bent met winkelen dan klik je op de knop “Bestelling afronden” om de bestelling af te ronden.

Stap 2: Besteldetails opgeven

  • Om je bestelling te kunnen verwerken, hebben wij enkele persoonlijke gegevens nodig.
  • Je hebt hierbij twee mogelijkheden, je kunt je aanmelden door te registreren. Je maakt hiermee je eigen account aan. Dit heeft als voordeel dat je altijd je de status van je bestelling(en) kunt inzien. Je kunt ook afrekenen als gast.
  • In de volgende stap moet je de juiste contact- en adresgegevens invullen. Klik vervolgens op "Volgende stap".
  • Hierna kies je de verzendmethode. Dit is altijd POSTNL. Klik wederom op "Volgende stap".
  • Je komt bij de keuze van de betaalwijze. Je kunt kiezen voor direct betalen met iDEAL of vooruitbetalen. Wanneer je voor iDEAL kiest moet je ook aangeven welke bank van toepassing is.
  • Wanneer je de gegevens hebt ingevuld klik je op de knop “Verder”

Stap 3: Controleer je bestelling

  • Je krijgt een overzicht te zien van alle gegevens van jouw bestelling, de door jou opgegeven contact- en adresgegevens, de betaalwijze en de algemene voorwaarden van Natuurlijkhardlopen.nl. Controleer deze gegevens.
  • Wanneer de gegevens juist zijn en je akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden klik je op de knop “Bevestig”. Wanneer je op deze knop klikt, bevestig je de bestelling en ga je automatisch akkoord met onze voorwaarden.
  • Je kunt je hier ook aanmelden voor onze nieuwsbrief met informatie over het lopen op minimalistische schoenen, ervaringen van andere hardlopers en scherpe aanbiedingen.
  • Klik op "Plaats bestelling" en je bestelling is gedaan. Je krijgt hier ook een bevestiging van in het scherm. Tevens ontvang via het opgegeven e-mail adres een bevestiging van je bestelling.

Bestelling annuleren

Wanneer je je bestelling hebt geplaatst en de bestelling naderhand toch wilt annuleren, kun je het beste een e-mail sturen naar [email protected]. Hierin vermeld je het bestelnummer van je bestelling, dan zorgen wij dat de bestelling wordt geannuleerd.

Status van de bestelling

Direct nadat je de bestelling hebt geplaats ontvang je van Natuurlijkhardlopen.nl een orderbevestiging met daarin de gegevens van je bestelling.

3.2 Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?

Wanneer je je bestelling hebt geplaatst en de bestelling naderhand toch wilt annuleren, kun je het beste een e-mail sturen naar [email protected]. Hierin vermeld je het bestelnummer van je bestelling, dan zorgen wij dat de bestelling wordt geannuleerd.

3.3 Wat is de status van mijn bestelling?
Direct nadat je de bestelling hebt geplaats ontvang je van Natuurlijkhardlopen.nl een orderbevestiging met daarin de gegevens van je bestelling en een link naar een webpagina met de status van je bestelling. Hierop kun je zien wat je hebt besteld, welke contact- en adresgegevens je hebt opgegeven en welke betalingen er al zijn gedaan.
4 Betalen
4.1 Op welke manieren kan ik betalen?

Op dit moment kunt u kiezen uit de volgende betalingsmogelijkheden:

  • iDEAL
  • Vooruitbetalen
4.2 Hoe werkt betalen via iDEAL?

Je kan je bestelling betalen met iDEAL. Groot voordeel hiervan is, dat de bestelling meteen is betaald en vaak nog dezelfde dag met de post zal worden verstuurd. Je kunt gebruik maken van iDEAL wanneer bent aangesloten bij internetbankieren van de ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en/of Triodos Bank.

1. Kies tijdens het bestelproces voor betaalmethode iDEAL en kies in het uitklapmenu je bank waarmee je wilt betalen.
2. Klik vervolgens op de knop “verder”
3. Controleer je bestelgegevens en rond de bestelling af door op de knop “Bevestig” te klikken.
4. Je wordt nu doorgeleid naar je eigen internetbankieromgeving, waar je betaling klaarstaat. Vul de ontbrekende gegevens in en doe de betaling.
5. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven en Natuurlijkhardlopen.nl krijgt bericht dat de bestelling is betaald.

4.3 Hoe werkt vooruitbetalen?

Wanneer je hebt gekozen voor de methode vooruitbetalen dan krijg je na het afronden van de bestelling een orderbevestiging per e-mail waarin de gegevens staan voor het overmaken van het bedrag dat je moet betalen. We verzoeken je het bedrag over te maken op:

  • Rekening 0346832594 
  • IBAN: NL96RABO0346832594 
  • BIC:  RABONL2U

Ten name van De Ridder Schoenen / Natuurlijkhardlopen.nl te Noordwijk. Vermeld bij de overboeking het ordernummer van je bestelling, zodat we de betaling kunnen koppelen aan je bestelling. Wanneer de betaling binnen is, kunnen we de bestelling verwerken en naar je toe zenden.

4.4 Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?

Betalen vanuit het buitenland

Vanuit het buiteland kun je niet met iDEAL betalen wanneer je geen Nederlandse bankrekening hebt. In dit geval moet je kiezen voor de methode “vooruitbetalen”. Je krijgt een e-mail met daarin de gegevens voor de bankoverschrijving. Hiervoor heb je ons IBAN en BIC nummer nodig:

  • IBAN: NL96RABO0346832594 
  • BIC:  RABONL2U
4.5 Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerk?
Betalingen via iDEAL worden direct verwerkt. De gemiddelde tijd voor het verwerken van betalingen via internetbankieren is 5 werkdagen. Ook met internetbankieren vanuit het buitenland kan het meerdere dagen in beslag nemen voordat het geld bij ons op de rekening staat. Zodra de betaling is verwerkt kan de bestelling worden verstuurd.
5 Retour
5.1 Hoe stuur ik iets retour?

Als je iets wil terugsturen, dan vind je hier het retourformulier.